Hemma efter en jobbig helg.

Ja, som ni vet så sov jag hemma natten till Lördagen och Johan låg kvar med Edvin. Vaknade vid sju tiden och kikade lite på tv innan jag skulle duscha och åka upp till sjukan igen. Kände redan vid tv'n att jag hade lite ont på vänster sida av magen. På väg till duschen blev det värre och värre.
Hamnade på golvet i hallen och tog mig inte därifrån, rinde till mamma och frågade vilken sida blindtarmen va på, men det va ju höger så klart. Sa till henne att nån måste komma och hjälpa mig medans jag ringde 1177 för rådgivning. På 1177 ringde dom ambulans direkt. Lasse som hade hunnit komma, fick hjälpa mig med kläder och allt jag behövde ha med mig, medans jag låg på golvet och kved.
Ambulansen kom och skjutsade upp mig till akuten, där dom undersökte mig och skickade mig vidare till gyn. Där kunde dom konstatera att det va en cysta vid äggstockarna som hade vridit sig runt sin egen skälk och stoppat blodtillförsen till sig själv och därför all smärta.

En titthålsoperation gjordes efter några timmar, och sen blev det sängläge på sjukhuset tills igår. Då tog jag mig ner en våning till Edvin och han mådde bättre också, så vi blev utskrivna båda två igår eftermiddag. Edvin på permition bara.

Så nu sitter vi här hemma och kikar på hockeyn. Edvin 0,5 kg lättare (ganska mycket för en som väger 10,5) och jag helt mörbultad på magen med 4 små hål i.

 
Mörbultad mage och arm.


Kommentarer
Postat av: Tessan & Gabriel

Hej Rosanna



Vilken otur ni har, du och Edvin:(



Krya på er kramar // tessan och gabriel

2010-02-23 @ 22:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback