Skriver av mig lite bara... (den som orkar läsa om mitt klagande - varsågod)


Måste bara säga att ni är väldigt dåliga på att kommentera. Lite tråkigt faktist, skulle vara roligt om ni kunde ha lite åsikter lr kanske lite goda råd till en stressad småbarnsmamma.
Kan säga att skulle jag få välja nu så skulle jag nog gärna väntat ett år till innan Molly fick komma. haha
Det är så satans mycket att göra med två så här små barn, jag älskar dom mest i hela världen ska ni veta även om ni kanske mest får höra hur jobbigt det är så har vi väldigt VÄLDIGT många goa stunder också.

Det kanske är för att Edvin har varit sjuk ända sen Molly föddes som det har varit extra kämpigt, vi får hoppas på en vändning snart så vi får ha två friska underbara barn.

Kan säga att förhållandet mellan mig och Johan mest handlar om vem som ska ta hand om vem och vem som ska göra vad och dittan och dattan just nu.
Men i helgen blir det grabbkväll för Johan med antagligen för mycket fylla, hehe. Sen funderar jag på om jag ska följa med jobbet ut och käka senare den här månaden. Skulle vara väldigt trevligt.

Det är bara att ta nya tag! (Kom igen Rosen)


Kommentarer
Postat av: banan

jag tycker ni är så duktiga!! ta hand om två små barn och hinna träffa kompisar,städa,handla,tvätta och allt annatsom man måste göra kan inte vara lätt. Jag skulle aldrig klara av det. Och du måste följa med på jobbmiddan, det är du värd!!!puss

2010-10-08 @ 15:04:19
Postat av: Johanna

Är det bara jag som kommenterar? Seriöst, vi funderar med en till fast tidigast 2012. Kan tänka mig att det är kämpigt men tänk sen så skönt det blir när de kan göra saker tillsammans =)

Det blir bara enklare och du har iaf gjort det här en gång tidigare. Kanske liten tröst men min mamma hade två tonåringar (tjejer) och tre små barn varav det var det var tvilling pojkar och en liten tjej med knappt ett år emellan dem =)

2010-10-08 @ 16:09:16
Postat av: Emelie - ensamstående mamma till Wilma

svar:

Just nu är det inga problem, William är ju rätt lugn. Nejdå inte behöver ni göra de, ni har ju två andra att hand om ;)

2010-10-08 @ 19:56:15
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: kimland

Hallå där mamma Rosanna :) Har inte så mycket tips på att vara mamma, men jag har ett tips till din blogg :=) längts upp i bloggen står det MAMMA TILL EDVIN... hmmm senast jag kolla så hade du en vacker liten flicka också :=) Tror hon heter Molly så du vet :) jag har alla edvins saker hemma här i en påse pappa johan glömde ju en del saker här :) ha det bäst så ska vi ta hand om johan imorgon, PS Billy är ju med han kan ansvar för johan :=) ha det super kramisar... från oss på söder..

2010-10-08 @ 21:28:15
Postat av: Evelina

Det är nog tufft den första tiden med två småtingar men tänk sen vad mycket dom kommer ha gemensamt med varandra :) det är vel upp och ner för alla som har barn men du ska se att det blir bättre!! Söta är dom båda två :)

2010-10-09 @ 00:28:47
Postat av: Lexie

Du måste unna dig egen tid! Gå ut med jobbet!

2010-10-09 @ 08:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback